Min midsommar

Här kommer lite bilder från min midsommar. Först hade vi sillunch hemma hos brorsan med gubbrörstårta, rostbiff, potatissallad och ägg med mera. 

Vi var 9 personer och vi drack vin, öl och nubbar. Vi sjöng snappsvisor och hade det jättetrevligt.

Sedan drog vi iväg till en midsommarstång och jag och Kicki köpte glass och dansade runt stången med småbarnen. De andra killarna pallade (vågade) inte dansa bland alla människor och det var verkligen mycket människor där. Proppat med folk.

Efter ett tag gick vi hem och åt jordgubbar med grädde, spelade kubb och hittade en liten midsommarstång som vi lånade ett tag så att även killarna kunde hoppa små grodorna runt den. Gu' vad roligt det var.

Sen blidde det grillning. Middagen bestod av grillat kött, svamp, ananas, majskolvar, ost, grönsaker och till det färskpotatis, vitlöksbröd, såser och en grönsallad. Det var supergott. Jag hade så trevligt.

Framåt kvällen drog vi igång en till runda kubb och Kicki drog igång alla till dans. Ostbricka och chipsen kom fram och vi dansade i flera timmar, killarna också. Gruppdans, pardans och solodans. Fy f*n vad kul det var.

En av de bästa midsommarna jag har firat. Vilken tur vi hade med vädret då, uppehåll och till och med sol. Ingen blev så där odrägligt full heller. Jag hade bara roligt med mina bästa polare och de hade superkul de med. De är ett sånt himla skönt gäng de där. Underbara och skitroliga.
När blir nästa gång!?

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0