Fröken Louise

Det måste kännas så otroligt skönt att lämna bort sina barn på förskolan varje dag. Att slippa barn för bara några timmar varje dag. Mina barn tänker jag bosätta på förskolan för tusan.

Man blir ju helt slut i kolan av att ta hand om en massa barn varje dag. Ha "koll" på de hela tiden. För så fot man släpper blicken händer något.
Jag får 30minuter barnfri tid på hela dagen. 30 MINUTER utan barn på hela dagen.
Föräldrar kan inte begära att man ska ha koll på enskilda individer, det går bara inte. Om man har typ 20 barn, som på min avdelning, kan man inte ha koll på vilka barn som äter bra, går på toaletten ordentligt eller lär sig räkna till 20 själv. Helt omöjligt.

Jag har full förståelse för hur förskolelärare jobbar på dagarna nu. Det är inte deras/min uppgift att uppfostra barnen. Det är föräldrarnas ansvar. Jag ska bara ta hand om de på dagarna och lära de att samarbeta och räkna till 10 typ. Föräldrar kan inte begära mer.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0