Äntligen blir fanskapet dömt till fängelse

Massmördaren och terroristen Anders Behring Breivik dömdes idag till Oslos maxstraff, 21 år fängelse och därefter förvaring som är fem år i taget. Efter fem år prövas förvaringen i domstol i rättsal igen och därefter kan han få sitta i fängelse i resten av livet. Han bedöms inte längre som sjuk i huvudet.
Klart att han är sjuk i huvudet som går och mördar oskyldiga människor i Oslo och Utöya. Men det krävs en hel del planering och hjärna om man ska ha ihjäl 77 personer på samma dag.
 
Han satt och log i rättsalen, den dumma jäveln. Det verkar som att han älskar att stå i rampljuset och synas och höras hela tiden.
 
Jag tycker att vi ska glömma honom nu. Inte glömma vad han har gjort och inte glömma offrena och offrens anhöriga. Utan att bara glömma honom. Han har fått min uppmärksamhet för sista gången nu.
 
(Information från http://nyheter.se.msn.com/photopage.aspx?cp-documentid=251004677#image=1)

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Fan va bra att han fick fängelse

2012-08-28 @ 13:48:22
Postat av: Sofie

Han förtjänade det

2012-08-29 @ 01:12:06
Postat av: David

Han borde ha åkt in på psyk istället

2012-08-29 @ 12:28:39
Postat av: Louise

Jag vet inte vaad som är värst för honom, men jag är glad att han har fått något straff iaf. Den jäveln förtjänar att sitta inspärrad, någonstans,för resten av livet.

2012-09-29 @ 14:13:18
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0