Förvånad att jag kom in

Det är ganska förvånande att kom in på skolan ändå. Chockerande. Ofattbart.
Jag har kämpat i flera år och skickan in rätt papper och gjort bra ifrån mig tidigare. Jag pluggade engelska B en termin på Komvux bara för att kunna söka in till skolan. Jag gjorde allt. Men det närmsta skolan jag kom var att ligga på reservlistan förra året.
 
Men så detta år. Denna gång skickade jag in ansökan en dag försent. De kunde inte få tag i mig via mailadressen som jag hade skickat med så de fick sms:a och fråga saker istället. Jag hade råkat glömma att skicka med ett slutbetyg. Jag var jättenervös på intervjun.

Men trotts allt detta, kom jag in på skolan. Trotts alla tabbar jag gjorde ska jag få börja på skolan i Älmhult och bli en (fattig) student.
Hoppas nu bara att den slår mina förväntningar. Att den är bra och att utbildningen leder till en bättre framtid.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0