Gårdagens kräftskiva

Igår kväll var jag på kräftskiva hos Nalles föräldrar. Nalles syster med sambo var också där, så gottade vi i oss av alla godsaker. Kräftor. Kräftor. Kräftor........... Och lite mer kräftor.
Plus lite bröd, paj och melon(!) med mera. Jag åt så det sprutade ur öronen på mig, eller vänta nu, det var kräftorna som sprutade på.
Kladdigt blev det och allt, ALLT, luktade kräftor efteråt. Tror till och med att mina händer luktar kräftor fortfarande, efter många tvättar.
Men det var gott och trevligt. Fick efterrätt senare på kvällen också. Och kaffe med kaffelikör. Klockan hann slå många timmar innan vi åkte hem därifrån. Men en väluppskattad kräftskiva var det. Så vem vill bjuda på nästa?

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0