Gillingebanan är avklarad

I made it! I made it! Gillingabanan är avklarad. Nu återstår bara en j*la massa teoriplugg och sen slutproverna. Snart sitter jag med mitt körkort i handen, men än så länge får jag nöja mig med alla diplom och intyg från alla kurser och utbildningar jag har.

Jag var jättenervös hela tiden men det var roligt ändå. Började med att åka dubbeldäckad buss dit. Sl:s nya blå bussar med två plan. Helt okej faktiskt.

Sedan började vi med lite teori och gruppuppgifter. Övergick sen till små testövningar, småfilmer och mer fysiskt teori. Under en testövning skulle vi sitta i en bill upp och ner och känna hur det känns när bilen ha voltat och innebörden av att använda bilbälte. Det var skitroligt och när jag hade snurrat en omgång ville jag åka en gång till, vilket jag fick utan problem. 

Vi övergick sedan till de riktiga fysiska körövningarna. Jag skulle köra en automatbil på en rund bana helt själv och sedan efter en viss hastighet inbromsa hårt, först på "strävt" underlag och sedan på "halt" underlag. Sen var det ju så att det både snöade och redan var halt ute överallt, vilket gjorde att allt blev extremt halt.

Jag råkade köra alldeles för fort första gången. Men sedan gick allt bara bättre och bättre. På sista övningen var jag den ända som lyckades väja undan för ett hinder (plastpålar som skulle föreställa 5 små barn) på riktigt halt underlag. Det kändes bäst. Sjukt roligt att köra också. Ville inte sluta, fast jag hade vart nervös hela dagen. Väldigt trevlig och skämtsam instruktör var det också.

Nu sitter jag ensam hemma med ett diplom i handen och en välförkänt kaffe i den andra. Firar min vinst. Yes! 

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

grattis:D så roligt att delen är klarD:



SV; den var supergott:D

Och gillar du åka skriskor & gillar du mina skriskor bilder:D?

2012-02-08 @ 18:49:15
Postat av: Louise

Ehm, hej. Tack så mycket!



(Vem du nu är?)

2012-02-08 @ 20:02:58
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis! Nu är det inte långt kvar väl

2012-02-09 @ 14:49:11
URL: http://Emsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0