Samma första dag

Imorse vaknade jag av Nalles telefon som lät högt runt 10 snåret. Då upptäckte jag att jag mådde skitdålig. Så dåligt att jag inte skulle hinna till badrummet utan att lägga en pizza på vägen dit.
Golvet var hårt och så fort jag rörde mig mådde jag ännu sämre. Jag låg helt enkelt kvar och försökte somna om istället.
En halvtimme senare vaknade Hugo och Lina och gick upp och började rodda frukost i köket. Då var det ingen idé att fortsätta försöka somna om.

Under hela dagen har jag mått dåligt och knappt kunnat äta eller dricka något. Fast yoghurt har jag lyckats få i mig i alla fall. Plus en kopp kaffe och ett glas juice, på hela dagen. Inte likt mig att banga på mat liksom. Inget har någonsin hindrat mig från att äta, men idag mådde jag verkligen skit.

Jag softade hemma hos Hugo och Lina hela dagen. Slötittade på film. För pigg för att sova och för trött för att göra något.

Men runt 17 tiden orkade jag och Nalle ta bussen hemmåt. Det duggregnade och var slirigt på slaskmarken.
Nu när klockan är över 19 mår jag fortfarande dåligt, men jag har fått i mig lite mer yoghurt och nudlar. Jag borde ta en dusch och sen gå och sova men istället ska jag träffa min nyförlovade bästa Kicki och lite andra polare och se på film hela kvällen. Ja, jag är sjuk i huvudet.
Grattis Kicki till förlovningen. Så glad för din skull.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0