Helt utpumpad

För en liten stund sedan kom jag hem från en 2 timmars och en kvarts träningsstund. Jag slutade 16 idag från jobbet och åkte direkt till Friskis för att bränna lite (mycket) kalorier. Det började bra med 10 minuters uppvärmning på crosstrainern. Sedan löpning i 30 minuter och sen lite magträning i 10 minuter.

Men sedan när skivstång + spinningpasset skulle börja blev allt genast mycket jobbigare. Spinningen blev inställd och istället blev det ett skivstångsintervallpass som tog kol på mig. All min lilla energi som jag hade i kroppen försvann fort som satan.

Att intervallträna med en tung skivstång på axlarna fick mig att svettas som en kviga på hennes första grönbete. Jag flåsade så att jag fick ont i halsen och var så trött att jag höll på att snubbla på alla redskap och prylar runt omkring mig.

Är helt slut i kroppen nu. Men på ett bra sätt. Älskar att må så här även om det är skitjobbigt.

(Bara att skriva det här inlägget tog mig nästan en timme att formulera).

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0