Earth hour är avklarad

Jag och Nalle satt och spelade spel ikväll, vanligt brädspel, den största tiden av Earth hour. Tog lite bonus Earth hour också och förlängde tiden.

Innan hade vi haft gäster över på middag. Rolle och Petra med två glada barn var här och åt tre-rätters. Hyffsat lyckad, förutom att pojken kanske inte gillad all mat och att jag spillde ut mitt vinglas, utan anledning.
Ja, man kanske inte brukar ha någon anledning till att spilla ut glas sådär, men jag vet inte varför jag gjorde det. Glaset stod liksom inte i vägen och jag var inte direkt påverkad. Jag bara spillde ut det över mig och halva golvet.

Hur som helst så blev det annars bra. Maten blev god och humöret var på topp. Framåt kvällen satt vi alla och spelade spel i väntan på Earth hour. Då tände vi levande ljus och fortsatte spelet. Mörkt och mysigt.

När gästerna hade gått hem för kvällen fortsatte jag och Nalle med spel och Earth hour. Vi drack vitt vin, hade levande ljus, färska tulpaner, spelade spel och hade det supermysigt.

Nu har klockan blivit mycket. Nalle har somnat på soffan och jag är uppspeedad av alla bubblor och socker jag har druckigt. Men natti.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0