Lämnar landet ikväll

Ikväll åker jag till Åland då, och blir borta till på lördag kväll. Uppdateringen kommer att minska när jag är där borta, men det är väl inget någon har dött av?

Det ska bli kul att komma iväg lite. Lämna Stockholm, lämna landet. Vädret är väl detsamma där som här och språket likaså. Men ändå skönt med miljöombyte.

Tog en extra lång sovmorgon imorse för att spara energi till min övningskörning dit. Ja, jag ska övningsköra landsvägskörning (igen...) den sista timmen på resan till båten.
Det är det ända jag kör ju, landsväg, mörker, regn, snö, halka och andra skitväder brukar jag övningsköra i, av en ren slump alltså. De få gångerna jag kör i fint dagsväder blir jag förvånad över hur mycket man ser och i mitt fall då, hur mycket jag missar att se för att jag är så fokuserad på annat och tydligen tittar på fel saker.
Men hela livet är en träning så jag får väl bara öva helt enkelt.


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0