Minisemester med stress & kaos

Jag är som sagt hemma från Ålandsresan nu. Jag kom hem igår kväll och var jättetrött. Är det fortfarande faktiskt. Men skitsamma.

I onsdags på väg till Åland höll vi på att missa båten. Vi var försenade redan från början och satt i oväntat mycket bilkö i Stockholm. Båten skulle avgå klockan 20.00 och jag och Nalle kom väl dit kvart i och fick då fortsätta köa förbi grindarna. Sedan fortsatte resan med att jag knappt kom av båten. Jag skulle bara pudra näsan lite och Nalle hade satt sig i bilen. När jag kom ner på bildäck var Nalle och bilen redan borta och jag fick gå av tillsammans med alla passerande bilar. Aja, vi kom både på och av båten i alla fall.

Pappa har en skogstomt med en sommarstuga på Åland som vi har jobbat på under vistelsen där. Flyttat granris, gjort en upphöjd stig till havet och jag har fått provat motorsågen.

I lördags, innan vi skulle åka hem, var vi på kalas hos min äldsta kusin och grattade henne och åt en smörgåstårta som var var supergod.

För att varken stressa eller missa båten hem åkte vi tidigt till båten och satt och väntade i solen. Jag var jättetrött på båten. Trött och mätt. Nalle med. Vi nästan somnade.  

Sist övningskörde jag hem för första gången. I nästan två timmar. Och allt gick jättebra. Snart sitter jag med plastkortet i handen och viftar glatt.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0