En befriande känsla

Jag har kommit hem från Hälsingland nu ikväll. Håller på att boka tågbiljetter till skolan inför nästa vecka.
 
Det var sista gången jag och min kille åkte upp till Hälsingland i år. Nu när jag har tagit körkortet och storhandlat saker till lägenheten behöver vi inte åka upp dit längre. Det får bli nästa sommar istället.
 
Annars idag har jag shoppat igen. Blev en massa bra-att-ha-saker till min nya lägenhet. Fryspåsar, diskborste, diskmedel, tändare, pärmar och en massa annat. Jag vet att jag sa förut att jag då inte skulle handla något mer, på det här året, men den här gången var den sista storhandlingen egentligen. Nu får jag vänta tills CSN pengarna kommer. Och det kan ju dröja länge.
 
Men det känns riktigt bra att ha tagit körkortet. Jag körde en bit hem idag och det gick ovanligt bra faktiskt. Jag höll en jämn hastighet hela tiden, vilket jag har haft svårt med förut. Men nu flöt allt bara på. Vilken befriande känsla. Underbart.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0