Nybliven student

Nu är jag alltså student. På heltid. Hel-hel-tid. Första veckan är avklarad i skolan. Vi är 32 stycken säljare med inredningsintresse.
 
Så från och med måndag har jag försökt att lära känna alla och framförallt försökt att lära mig namnet på alla 31 andra. Jag har haft några presentationer och lyssnat på föreläsningar. Jag har blivit fotad, kommit försent och offrat bort min födelsedag under skoltid med folk jag inte känner och inte visste att jag fyllde år.
 
På eftermiddagarna och kvällarna åkte vi alla till en camping och bodde i stugor. I måndags gick vi på tipspromenad och minglade med vin, i tisdags paddlade vi kanon i mulet- och regnstänksväder och idag fick vi åka hem efter klockan 12. Bara det att jag var tvungen att stanna kvar och vänta på mitt tåg i 5 timmar. Men middagarna blev vi bjudna på  och fick varsitt glas vin till det. Eller cider för min del.
 
Men nu så är jag äntligen hemma. Nyduschad, aptrött och uppstressad av allt som måste göras innan nästa gång jag åker ner igen.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Vad roligt det låter. Lycka till nu

Svar: Tack tack
Turqoise

2012-09-07 @ 22:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0