Skolstart

Första skoldagen med en ny kurs och en ny lärare. Men allt kändes som vanligt ändå.
 
Jag kunde inte sova i natt, vet inte varför, men det brukar inte gå så bra att sova här i Alvesta och Ettan av någon anledning. Men jag pallrade mig upp klockan 7 i morse, gjorde mig i ordning och åkte till skolan. Klasskompisarna från Växjö satt på tåget som vanligt och hade fullt upp att berätta om sina sommarlovsupplevelser.
 
Bussen efter tågresan hade bytt tidtabell med 5 minuter samt blivit en vanligt stor buss istället för en minibuss med 15 platser. Annars var väl den som vanligt. Fast större, bättre och modernare.
I skolan hade vi som sagt en ny kurs, butikskommunikation, som jag tror är en bra och rolig kurs, med en ny lärare. Och i klassrummet kändes allt som vanligt igen. Förutom att min närmsta kompis har hoppat av och att "vår" matsal är ombyggt till ett klassrum. Så nu har vi ingenstans att äta längre och i den riktiga matsalen är vi inte välkomna eller får ens låna bestick till våra matlådor. Så ja, allt är väl som vanligt och det är alltid något som strular eller händer, ej till vår fördel.
 
Till och med tåget på vägen hem var försenat. Första dagen. Jag är inte ens förvånad längre. Men annars har det vart en bra dag. Ett år kvar bara, som kommer gå jättefort.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0