Hejdå Alvesta

När jag kom hem från glöggfikan fick jag värdens värsta huvudvärk. Den kom från ingenting liksom. Jag menar efter lite glögg och ett glas vitt vin, har jag aldrig fått huvudvärk av förut. Jag låg i sängen bara, i lugn och ro och tittade på film och sen som en bomb, sprängande huvudvärk och illamående.
 
Efter lite sömn, eller jag menar efter en lång sovmorgon mådde jag mycket bättre. Jag städade hela Ettan, diskade och packade flera väskor fyllda med kläder, skor, skolböcker och annat nödvändigt för att åka till Stockholm över jullovet.
Jag fixade och donade så mycket att jag höll på att missa tåget och fick springa ner till stationen. Men tåget hann jag precis med och åkte upp mot huvudstaden och mitt riktiga hem, med ett leende på läpparna.
 
Så skönt att äntligen vara hemma igen. Hej hem.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0