Lusselelle lusselelle

Jag köpte lite lussebullar och fikade precis efter tandläkarbesöket. Jag kände att jag behövde lite julfika som piggar upp, för det är så obehagligt att vara hos tandläkaren. Inte läskigt, men obehagligt.
Man ligger där på britsen, gapar så att salivet rinner och lämnar över sig själv till tandläkarens kunskap. Hjälplös ligger man där och hoppas på det bästa. Jag försöker blunda och tänka på något annat när maskinerna låter och sprutar i munnen på mig. Det skvätter vatten dit och blåser hit och skrapas där och räfsas här.
 
Men inga hål och inget karies. Bara lite (lagom mycket) tandsten. Det är ju ganska svårt att använda tandtråd när man har ståltrådar längs tänderna, kvar från ungdomens hemska tandställningsperiod.
 
Så jag behövde en liten belöning efteråt. Socker som lägger sig i de nyrensade gluggarna och kaffe som smutsar ner de nyputsade tänderna. Det är härligt det.
 
Glad Lucia!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0