Första dagen på andra terminen

Första skoldagen efter lovet är avklarat och jag var tröttare än någonsin.
 
Inatt kunde jag inte somna, fast jag gick och la mig tidigt (kvart i 12) och under natten vaknade jag ett flertal gånger. Inte nog med det, typ en halvtimme innan alarmet skulle ringa vaknade jag igen, av att jag hade drömt att jag kom försent till första skoldagen och var jätteförtvivlad... Kunde knappt somna om igen efter det....  
Nu är jag i verkligheten och allt är som vanligt här i Alvesta och Älmhult. Skolan med sitt snabba tempo, tågen som är smått försenade och kylan som biter på den bara marken.
 
Men det var skönt att slippa skotta igår kväll när jag kom med tåget till Alvesta i alla fall.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0