Ner och upp och ner och upp

Nu idag är det dags för mig att ta mig till lilla Alvesta igen för skola för morgondagen.
 
Just nu sitter jag redan på tåget och tråkar. Kupévagnarna är inte bekväma för fem öre och det är kallt här också. På något konstigt sätt brukar jag bli negativ och dyster när jag åker ner till Alvesta. Känner mig ensam och ängslig. Allt är långtråkigt och jag räknar bara dagar tills jag får åka upp till Stockholm igen.
 
Denna vecka kommer bli lång här nere. Först är det tre skoldagar (brukar alltid vara två + hemuppgifter) och sedan på fredag ska jag ner till Malmö på studiebesök till Skånes nya köpcentrum Emporia. Men sedan, från Malmö ska jag ta tåget upp till Stockholm igen. För att på lördag åka ner till Söderköping på bröllop. Plus att jag ska åka upp till Stockholm igen för att åka ner till Alvesta på söndag igen. Pjuh..
 
Det var det. Punkt.
 
Trackback
RSS 2.0