I staden hela dagen

Under tisdagen och torsdagen jobbade jag som kontorsråtta och hantverkare på Nalles jobb.
 
Och i fredags blev det en heldag med mamma inne i stan. Vi träffades klockan 11 och gick igenom hela staden tills klockan blev över 19.
Vi shoppade i butiker, kollade på folk och turister, lunchade och fikade.
Vi lunchade på Kungshallarna (finns något för alla där) och fikade sen efter några timmar på Åhléns citys Café.
 
Jag som inte har ett heltidsjobb med en heltidslön shoppade en klänning/tunika, två koftor och lite smycken medan min mamma inte handlade något. Omvänt som alltid. För när man inte ska ha något, ja det är då man hittar något. Och när man vill ha något specifikt, ja då hittar man inget. Varför är det alltid så?

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Snyggis

2014-08-22 @ 12:54:14
Postat av: Emelie

Jag skymtar Plattan. Var ni uppe på kulturhuset eller?

2014-08-26 @ 01:49:32
URL: http://Emsi.se
Postat av: Louise

Tack Sofie

Emelie: Ja, vi var en sväng upp i kulturhuset och tittade. Tror att det var första gången som jag var uppe i huset. Himla fint där. Fik- och lunchställe med utsikt över staden.

2014-08-27 @ 13:34:33
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0