Att kunna somna om nätterna

Det är någonting här i Alvesta som gör att jag inte kan somna om nätterna. Det är alltid något som stör mig. Antingen så är det tystnaden som stör mig eller all trafik utanför lägenheten som låter,  eller grannarna som låter, det kliar, jag är hungrig, är för varm, är för kall, det är för ljust, jag har ont någonstans, tvättmaskinen i rummet bredvid är igång, torktumlaren som brummar eller piper, jag hör klockan som tickar eller att jag ligger och tänker på tusen saker samtidigt. 
 
Och det spelar ingen roll om jag har tränat innan eller inte, om jag har druckit kaffe på kvällen eller inte, om jag har gått upp tidigt samma morgon eller inte eller om jag går och lägger mig tidigt eller sent. Jag kan fortfarande inte somna. Hur mycket jag än försöker.
 
Det brukar ta mellan 30-120 minuter innan jag äntligen kommer till ro. Alltid minst 30 minuter. Varje natt. Det är fan skitjobbigt.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0