Mini-studenten!

Idag var det äntligen den sista riktiga skoldagen i skolan. Det känns jätteskönt att slippa sitta vid skolbänken 7 timmar om dygnet och lyssna på läraren eller föreläsaren.
 
Vi avslutade dagen med en fika som några tjejer i klassen hade bakat. Och skolan bjöd på kaffet. Supergott och jättetrevligt, så det tackar jag för.
 
Efter skolan gick jag Iittala outlet som ligger precis bredvid skolan och så köpte med mig två söta små ljuslyktor från Alvar Aalto, som en avslutningspresent till mig själv, för att jag har vart så duktig och blivit godkänd i alla ämnen hittills och har stått ut i 1 ½ år trots motgångar, dåliga lärare, skollunchproblem och ensamma dagar. BRA JOBBAT LOUISE!
           

Nu är det bara praktik och examensarbete (plus en hemtenta om en vecka i affärsjuridik) kvar innan studenten i maj.
 
Och som jag sa till en klasskamrat på tåget imorse, det känns som en mini-student dag idag. Jag kommer inte se klassen förrän i maj nu.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0