Sista dagen på Åland

Näst sista dagen på Åland fann jag skogens guld. Eller guld och guld, mer svårt-att-tvätta-rent-blått och ont-i-ryggen-plock. Sjukt mycket på ett sånt litet ställe, typ 1,5 x 2 meter brett risfällt precis bredvid sommarhuset. Jag var bara tvungen att plocka.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med blåbären, men det blev drygt 600 g att baka något gott med. Blåbärspaj kanske, eller blåbärsmuffins, eller blåbärssmoothie. Nam nam.
Sista dagen packade vi och åkte till färjan. Jag åt en god räkmacka på båten som lunch. Brukar inte äta räkmacka, men den var supergod.
Såhär brukar vi packa när vi är hemma. Vi fyller hissen full och åker en våning. Apropå resa.
 
Men nu är vi hemma i Stockholm igen. Resan gick bra och jag var helt slut när jag kom hem. Jag har sovit dåligt de senaste nätterna så jag sov som en stock den natten. Hejdå Åland.

Skriv tillbaka
Postat av: Louise

Kan nu i efterhand berätta att blåbären gick åt till två pajer som blev jättegoda.

Räkmackan brukar vara ett "säkert kort", att äta på båten.

Och snart ska jag åka till Åland igen.

2014-08-27 @ 13:50:38
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0