Mellofinal

Jag och sambon var hemma hos Hugo och Lina ikväll och såg på Melodifestivalsfinalen. Vi käkade pizza tillsammans innan och glufsa i oss efterrätt, godis och chips under finalen. Gott med godis; det var faktisk riktigt länge sedan jag åt godis. Brukar annars bli chips eller popcorn om jag ska festa till det.
Om rätt låt vann då? Nä, inte riktigt. Sanna Nielsens låt var kanske i top fem, men jag tror inte att den slår internationellt. Och för att citera min morbrors fru: "Vi får nog kvala in nästa år". Jag kan inte annat än att hålla med henne.
 
Min favoritlåt var "Busy doin' nothing" med Ace Wilder och den kom ju faktiskt på andra plats. Men jag trodde att Yohios låt "To the end" skulle komma på en andra plats. Eller "Efter solsken" med Panetoz kanske.
 
Sannas låt lät ju mest gnällig och gäll. Men jag hoppas att hon kommer långt.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0