Ett heltidsjobb

Att ha en hund är ett heltidsjobb. Dels kan man inte låta bli att släppa blicken från hunden, för att den är så söt och rolig. Och dels så är det alla måsten som måste göras... promenader, mat, vatten, lekar, hjärnstimulans, socialt umgänge o.s.v. Ett par timmar om dygnet får man vara för sig själv, om man är ensamstående med hund.
Inatt t.ex. så snarkade hunden högre än mig och Nalle tillsammans. Då kunde jag inte sova. Sen är hunden mer morgonpigg än mig, så jag får verkligen tjata på honom att han ska gå och lägga sig igen när klockan är halv åtta på morgonen och han vill gå upp.
 
Alla är vi olika och jag är inte van att ha en hund runt mig 24/7. Jag är trött som en gnu nu men snart så ska vi gå på en långpromenad. Det är näst sista dagen med hunden.
(P.S. Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget. Blev ganska splittrat va? Lite som i mitt huvud just nu.)

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0