Gimo Herrgård

Spa-helgen var helt underbar. Soligt, varmt och fint. God mat, bubbel och frukost buffé.  
Vi skulle checka in klockan 14.00, så vi tänkte att vi skulle vara där innan för att titta på allt och kanske äta lite lunch. Vi kom halvvägs in i lunchbuffén när vi kom fram och fick ett bord utomhus i solen, helt själva med egen servitör och allt. Buffén var väl sådär, men det var skönt att sitta i solen och slippa alla andra.
Efter lunchen checkade vi in i vårt rum. Vi fick ett himla fint rum. Blev jättenöjda båda två. Badrummet var som en liten grotta och himlasängen fick man klättra upp i för den var så hög.
Vi tog sedan en cykeltur runt kvarterer. Ja, en riktig cykeltur. Det fanns lånecyklar på Herrgården. Jag har inte cyklat på 5-10 år så det var vingligt, svajigt och en helt ny upplevelse. Men har man en gång lärt sig att cykla, kan man alltid cykla. Så det var bara att trampa på. Solen sken och jag kunde cykla i linne utan att frysa. Sjukt att göra det i september liksom.
 
Efter en halvtimmes cykeltur runt lilla byn Gimo gick vi till Spa-avdelningen och badade utomhus-jacuzzi i solen med utsikt över Hammarviken och Gimo damm. Kändes overkligt och alldeles för varmt. Men otroligt skönt. Vi badade bastu och drack öl/cider också. Efter ett par timmar var det dags för att få lite professionell massage. Gissa om det var skönt.
Massören hittade en hel del knutar som hon dödade. Mig med för den delen. Jag var helt mörbultat efteråt. Hon verkligen tog död på mina axlar när hon gång på gång pressade på knutarna. (Ont fick jag först fem timmar senare och i ett dygn ungefär. Men nu två dagar senare mår jag som en prinsessa och smärtan är borta). Men det är så de ska tas bort. Tryck hårt på de och tryck ännu hårdare igen. Och igen.  
Vi bytte om och gick och åt fyra-rätters-middag på Herrgården. Snacka om att maten var perfekt. Hela menyn tyckte jag om. Sällsynt.
Morgonen efter fick vi frukostbuffé. Jag älskar frukostbuffé. Det enda som fattades var färsk frukt och yoghurt. Det kunde ha vart en timme senare också. Annars var allt perfekt.
Det är så skönt att göra sådana här resor ibland. Komma bort från vardagen. Relaxa. Njuta av varandras sällskap. Bli ompysslad.
Gimo Herrgård ligger norr om Uppsala så man behöver inte åka så långt heller.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0