Riksdagsvalet 2014

Idag är det Riksdagsvalet och jag ska pallra mig ut i det fina vädret och göra min röst hörd. Jag vet fortfarande inte vilket parti jag ska rösta på. Just nu så står det "bara" mellan två partier. Imorse stod det mellan fyra partier.
Vid EU-valet i våras "visste" jag vilket parti jag skulle rösta på idag. Men nu har jag ångrat mig och måste tänka om.
Åh, det är ju så svårt. Jag är ju inte så insatt i politik. Alla bara tjafsar emot varandra hela tiden och det ena partiet säger så och det andra partiet säger motsatsen. Så står de där sen och kastar skit på varandra. Orkar inte se på sånt på tv eller läsa om det i tidningarna. Tröttnar så fort jag hör ordet debatt eller politik.
 
Men jag vet att det är viktigt. Så jag ska rösta.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0