Vad gör man inte för en arbetsintervju?

Idag har jag vart på en arbetsintervju, i Norrköping. Japp,  jag fick besked om det i måndags kväll och tvekade hela tisdagen, om det verkligen är värt att åka 1,40 timmar bort för att bli utfrågad och dömd på förhand. Men Nalle sa att jag självklart skulle åka. Ta bilen och åk bara. 
 
Så jag tog bilen, knappade in adressen på gps:en och körde ner till Norrköping.  
Allt gick jättebra och jag lyckades åka rätt på första försöket. Jag kom i tid också. Intervjun kändes bra den med. Jag hade svar på alla hans oförutsägbara frågor. Jag visade energi och entusiasm medan det såg ut som att han satt och somna. Men det kändes bra, från mitt håll i alla fall. 
 
Som beröm köpte jag mig en dyr kaffe och åkte sedan och fikade med min mormor och morfar. De bor på vägen hem så man kan väl säga att jag hade vägarna förbi. Trevligt var det i alla fall. 
När jag skulle åka hem sen hade några vägarbetare stängt av E4:an hemåt.  Alla trafikanter blev ledsagda åt helt fel håll, bort från motorvägen, för att sedan åka på en gammal landsväg mot Stockholmshållet.  Bakom lastbilar och mellan ladugårdar i 90km/h. 
 
Jag var helt vilsen, trött och förvirrad. Någonstans mellan södra Nyköping och avfarten till västra Nyköping satt jag fast i trafiken och köade bland kohagar och torp.  Men tillslut hittade jag tillbaka till E4:an och kunde fortsätta min resa hemåt, drygt en timme till. Yey! 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0