Skärp er för fan

Men vad är det för jävla nonchalanta och respektlösa människor det finns. Den ena efter den andra tar 15-20 klädesplagg (utan att överdriva) och går in i provrummet. Tar av alla kläder från galgarna, knäpper upp alla knappar och gör någonting mer där inne, jag vet inte vad men det tar lång tid. Sedan går de bara där ifrån(!). 
Utan att hänga tillbaka några kläder, inte ens på klädhästen utanför provrummet. Utan att vända kläderna åt rätt håll. Utan att knäppa en knapp. Utan att ens lägga kläderna i en hög på bordet utanför provrummet. 
 
De bara går. Lämnar allt. 
 
Hur fan kan man bara lämna en sådan oreda efter sig? 
Jag vet inte hur du gör, men jag brukar städa undan efter mig. Jag brukar alltid hänga tillbaka kläderna jag har provat, helst där jag tog de och annars på klädhästen vid provrummet. Jag galgar de och knäpper nästan alla knappar. 
Jag skulle få så dåligt samvete om jag bara lämnade allt och gick. Det är så respektlöst. Har människor inget sunt förnuft kvar? Har folk inget vett kvar i lilla kolan där uppe? Lata jävla. Och det verkar inte spela någon roll om man är en slarvig tonåring eller en äldre dam. Visdom kommer inte med åldern i alla fall.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0