Kräftskiva

Jag var på kräftskiva i söndags. Eller först i fredags fiskade vi kräftor med vår gamla bostadsrättsföreningen som vi fortfarande tillhör (vi har ju flyttat nu men inte offentligt). Vi var väl ett tappert gäng på 15 grannar som gick ut mitt i natten för att vittja kräftor i sjön, precis utanför lägenheterna. 130 st. fick vi. 130 i den där lilla sjön! Det är mer än 100% fler än förra året.
Hur som helst. En granne kokade de i lördags så hade vi kräftskiva i söndags med ett 20-tal underbara grannar som skålade och sjöng snappsvisor till nattens mörker kom. Och kräftorna var jättegoda.
 
Sedan hade även jag och Nalle efterfest hos ett nygift grannpar och drack vin och snackade skit tills klockan blev 4 på morgonen och det var dags att gå hem. Det var en härlig kväll. Rolig och trevlig. Jag kommer verkligen sakna allt det där när vi flyttar offentligt och byter adress.
Jag sov en timme den natten för sedan var det dags att göra sig iordning för att gå till jobbet, där jag stod redo klockan 7 mitt i stan. Men vad gör man inte för en kräftskiva med sina grannar?
 
När jag kom hem från jobbet däckade jag i sängen och sov ett par timmar. Sedan var man på banan igen. Imorgon är det jobb igen. Då tar vi nya tag.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0