Julafton

Det blev en alldeles lagom och bra julafton i år. Jag, fästmannen, mamma och min bror åkte hem till mormor och morfar och drack glögg, åt julmat, fikade och tittade på Kalle Anka. Det var länge sen jag umgicks med mormor och morfar. Har på senare år börjat att sakna de när det går flera månader innan vi ses igen. Men nu så hann vi umgås och snacka av oss.
En stund efter Kalle Anka åkte vi hem till mamma igen. Där kom Tomtens två tomtenissar och delade ut julklappar till familjen. Och efteråt åt vi kvällsmål innan jag och fästmannen åkte hemåt till vår villa och somnade som två små lyriska barn.
 
Jag älskar julafton. Jag älskar nyårsafton. Och jag älskar midsommarafton. Jag älskar helt enkelt afton:ar.
Maten var god, jag fick träffa min familj, jag fick se på det traditionella Kalle Anka, paketen verkade uppskattas och julgranen sken vackert i mörkret. Precis som julafton ska vara.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0