Lucia

Lucia firades med en biltripp upp i bergen till staden Santa Lucia. Nalle körde och jag satt i baksätet åksjuk av alla kurvor och branta backar. Serpentinvägarna var ganska obehagliga men jag satt och försökte koncentrera mig på annat under tiden. Det gick sådär.
 
Vi stannade och rastade vi en utkiksplats mitt bland bergen med utsikt över högre berg, djupare dalar, stup, krokiga vägar längs bergväggar och långt borta i horisonten såg man orten San Agustin.  
Vi körde en bit till och stannade sedan i byn Fataga och fikade. Högt bland bergen. Uppe bland molnen. Vilken utsikt den lilla gamla byn hade.
 
Sedan fortsatte vi vidare till Santa Lucia. Där var det en stor Luciacermoni med den spanska Lucian och Sveriges Lucia från Umeå. Det var en massa folk där, präster, barn, någon musikkår och marknadsstånd överallt. Det är verkligen något stort här på Gran Canaria.  
Vi stannade kvar en stund. Strosade runt. Åt canarisk lunch och bilade sedan hemåt.

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Fy så läskiga vägar.

2016-01-03 @ 01:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0