Maspalomas

I förmiddags åkte vi bil till Maspalomas för att upptäcka lite nyare mark. Det är ett fint område med lyxiga kåkar, städade sandstränder och hyffsade människor.
Vi kollade i butiker och gick längs den långa stranden. Shit vilka vågor det var där. Jag överdriver inte om jag säger att det var över 2 meter synligt höga vågor. Har nog aldrig sett så höga vågor förut i mitt liv. Och det var mycket folk ute i vattnet. Mest surfare. Men ändå.
På eftermiddagen gick vi i Maspalomas gigantiska öken. Med sand från Sahara, hitblåst i vinden. Bara sand, sand, sand. Och sanddynor. Men gick man en bra bit igenom "öknen" kom man till havet. En lång sandstrand via Playa de Inglés och Playa de San Agustin. Där flockades det av människor. Fullt påklädda, halvnakna och helt nakna. Alla möjliga människor var där.
Efter den långa sandpromenaden åkte vi hem och tog oss ett kvällsbad i havet. Stranden visade röd flagg och vågorna var höga. Men ett snabbt dopp på det halvgrunda kunde jag klara av i alla fall. Och roligt var det också.
Sval tog jag mig ett dopp i den ännu kallare hotell-poolen, innan vi gjorde oss i ordning och gick ut och åt middag.    

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0