Underbara Gran Canaria

Vi sitter i taxin på väg hem nu. Det är mörkt här i Sverige och det ligger ett frostigt vitt täcke över marken. Jag är helt slut i kroppen. Stel efter 6 timmars flygresa. Eller 7 timmar egentligen, för flyget blev försenat en timme innan vi fick åka. Men allt gick annars bra. Bara väldigt tråkigt att lämna Gran Canarias värme.  
I förmiddags packade vi och gick en liten promenad vid havet. Vi fick även ett glas Cava (Spansk champagne) på hotellet som vi drack innan vi åkte till flygplatsen. Nervös som vanligt var jag hela dagen. Men allt flöt på. Vill inte åka hem än bara. Är inte redo för Sveriges mörker och kyla.
Får längta till julafton istället. Och i januari ska jag åka till Sälen som jag får längta till också. Då kanske tiden går fortare så att det snart är sommar igen. Och varmt.
Men det har vart en bra resa i Gran Canaria. Sol varje dag. Bad i både pool och havet. Spännande utflykter. Goda middagar. Trevligt folk. Vackra landskap. Fina sandstränder. Ca. 25 grader varje dag. Och helt enkelt underbart.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0