Nyårsaftons minnen

Jag har jobbat idag, men det var så tråkigt så istället berättar jag om nyår och visar lite (suddiga) bilder.
Jag var ju i Södertälje (av alla ställen på jorden) med en massa vänner. Jag och Nalle  kom dit runt tre och började hjälpa till med maten. Vid sextiden kom alla gäster och vänner. Vi  blev 14 personer i Mickes nya tvåa.
Jag hade skitroligt. Det blev ett lyckat nyår. Vi umgicks med gamla och nya vänner till tolvslaget då vi gick ut, drack skumpa, tände på några raketer och tittade på fyrverkerier i raketdimman.
 
Vi sov över där, på en stor luftmadrass som läckte. Men jag lyckades sova och när jag vaknade var jag inte så bakfull heller. Dagen efter spelade vi spel, spel som jag knappt har spelat tidigare. Men jag vann. Varje gång. Bra start på året liksom.
Senare framåt kvällen gick vi och köpte pizza och jag kan ju nämna att vi inte var ensamma på pizzerian. Halva Sverige åt säkert pizza dagen efter nyår. Den klassiska "bakispizzan". Men gott var det. Otroligt gott.
Sedan åkte vi hem.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0