Arbetshelg i Hälsingland

Dagarna bara går och går och jag hinner knappt med att andas. Eller att blogga.
 
I fredags åkte jag och fästmannen upp till Hälsingland igen. Vi hade planerat att koppla in vattnet till köket igen, som har vart urkopplat i ett halvår nu och fixa iordning där för nästa gång vi åker dit ska vi ha bröllopsgäster, vänner och barn där. Och då är det bra om man har rinnande vatten, värme, kyla, städat och utrymme tillhands.
 
Vi åkte efter jobbet och var trötta båda två. Men resan gick bra och tillslut kom vi fram.
 
På lördagen kopplade Nalle in vattnet i köket och kopplade in varmvattenberedaren i det nya badrummet medan jag klippte gräset och hjälpte till när det behövdes. Sedan åkte vi och shoppade lite i Bollnäs och på kvällen grillade vi och drack champagne för att fira att vi lyckades med alla planer. Vattnet blev inkopplat. Jag hann klippa gräset innan duggregnet kom. Vi hittade delar i Bollnäs som vi behövde. Allt gick bara så bra.
Jag köpte de här söta LED-belysningarna. Hur söta!?
 
Under söndagen åkte vi och shoppade lite mer i Bollnäs. Jag kollade på kläder och trädgårdssaker mest men hittade solglasögon (har inga hela), lakan och madrasskydd till vår nya säng samt tvålar, en kartbok och lite annat smått och gott. Älskar shoppingen där uppe. Där finns saker, kläder och prylar som inte finns i Stockholm.
Tillbaka till sommarstugan sedan drog vi fram motorsågen och röjde 3-4 stora träd som hade fallit under vintern. Det var sjukt jobbigt. Tungt och jobbigt men nu är de flyttade.
Trötta tog vi ihop vårt pick och pack och satte oss i bilen hem. Jobb imorgon....

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0