Midsommardagen - dagen efter

Dagen efter mådde jag som jag förtjänade. Men fick i mig lite frukost runt 10-11-tiden i alla fall. Det blev en seg förmiddag med inte så mycket gjort. Men framåt mitt på dagen gick vi en promenad runt området. Vi kollade på havsbadet som låg i ett naturreservat några kilometer bort. Såg kallt och stelt ut men säkert fint en varm sommardag i juli.
Lagom till lunch kom solen fram och vi satt ute och åt. Så sköönt.
 
Vi spelade kubb och Mölkky på eftermiddagen. Det gick väl sådär. Jag varken vann eller förlorade. Men roligt hade jag och vi spelade i flera timmar.
Framåt kvällen grillade vi korv och satt ute i solen igen. Som en liten lägereld satt vi alla runt grillen och väntade på att maten skulle bli klar. Efter maten gick vi ner till bastun, som vi hade hyrt och badade för oss själva. Svettigt värre.  
Sedan var man på banan igen. Eller typ. Alla var bakis så vi satt och spelade spel resten av kvällen.
 
En mycket bra midsommar.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0