Första slalomdagen

Imorse gick vi upp tidigt och gjorde oss i ordning för den första skidåkningen. Klockan 10 stod vi redo vid Högfjället och åkte första backen ner på darriga ben. Men efter 1-2 åk var jag tillbaka där jag slutade åka för 9 år sedan. Jag agerade lite skidlärare till min fästman också som åkte skidor för ca. 15 år sedan. Han var skitduktig med en gång och skidade på som om han inte gjort annat i sitt liv.
Det var vackert väder med strålande sol och värme. Himlen var blå. Det var helt förtrollande att åka skidor igen. Det var svårt att fatta vad man egentligen gjorde och vart man var någonstans.
Hela dagen åkte vi upp och ner, upp och ner och framåt eftermiddagen vågade vi även åka en röd backe (näst svåraste), alla fyra. Fasen vad bra allting gick.
På kvällen sedan  hade jag ont i hela kroppen. Nacke, rygg, armar och ben. Jag var helt mör och huvudet helt tomt. Men fasen vad roligt det har varit idag. Jag kommer sova som en stock inatt.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Å vad härligt det ser ut att va

2015-04-06 @ 15:24:19
URL: http://Emsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0