Förvirrad dag och trött-tröst

Igår jobbade jag längre än vanligt. Jag började tidigare också än vad jag någonsin har gjort på Åhléns. Alltså en väldigt jobbig-och trött-i-huvudet-dag. Plus så var jag på ett nytt ställe också.
 
Efter lagerarbete, många returer och krångliga kunder på rad kom min korta eftermiddagsrast, men då fanns det inget kaffe heller som kunde pigga upp mig.
 
Blev lite bitter. Men det var bara att bita ihop, på med smilet och fortsätta möta kunderna. När jag slutade sedan och var på väg hem hade jag tio minuters väntetid på sista bussen. Då gick jag och köpte mig en lyxkaffe.
Som trött-tröst och belöning för mitt tålamod. Men fick plötsligt springa till bussen istället. För helt plötsligt kom det en annan buss jag kunde ta, som gick tidigare. Jag blir så snurrig i huvudet alltså.
 
Fick stå på bussen också så kunde inte dricka mitt tröst-kaffe. Snyft.
Men annars gick det bra på jobbet. Mycket nytt att lära sig. Många nya kollegor att lära sig namnet på. Alla olika rutiner att lära sig. Lära sig sortimentet och hitta allt i det stora varuhuset.
Så det var väl en okej, lång dag bara.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0