Skoter och bad

Det har fortfarande varit dåligt väder idag, men mycket bättre än igår. Vi kände oss väldigt trötta i kroppen imorse efter gårdagens väderutmaning och skidåkning. Så på förmiddagen, efter frukosten, tog vi en liten promenad runt stugområdet, jag, min fästman och min mor. Det var stora snövallar överallt och hala vägar. Som Stockholms vinter borde vara och inte som Sälens vår är.  
Efteråt bestämde vi oss för att åka skoter, sådär lite spontant. Vi bokade fyra skotrar och en guide så körde vi loss bland fjäll, skog och vägar. Gu' va roligt det var. Och tungt och jobbigt. Men skitroligt när man kunde gasa på och studsa på alla gupp.
Skump.. skump.. skump..
Vi stannade uppe på någon fjälltopp och fikade lite. Tittade på fin utsikt.  Fortsatte sedan sista biten och körde slalom mellan träden och maxade på raksträckorna. Sjukt roligt när man fick in snitsen.
Efter skotersafarin åkte vi till det "nya" (säkert över fem år gammalt) äventyrsbadet Experium i Lindvallen. Där fanns spa-anläggningar, ett stort bastulandskap, rutschkanor, vågmaskin med surfing, strömmar, "volleybollplan", utomhuspool och en massa annat. Det var helt underbart. Ett paradis för mig som älskar att bada (inomhus). Jag fick både leka av mig bland rutschkanorna och relaxa i bastun bland pensionärerna. Och när man hade stekt sig i bastun en stund kunde man gå i "isvaken", en 10 gradig kall pool. Där fick man hjärtklappning och det var som en chock för kroppen att utsätta sig för en sådan temperaturskillnad. Men tydligen skulle det vara bra för kroppen så jag badade i isvaken 2-3 gånger. Andra gången var jag så ivrig att jag halkade i, i isvaken. Men allt gick bra.
 
Ännu en dag helt slut i kroppen återvände vi hemåt. Uppfriskade men samtidigt helt trötta. Vilken härlig dag det har varit idag.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0