Snöstorm och iskockor

Imorse vaknade vi till snö och dåligt väder. Det blåste ute och var kallt. Vi bestämde att vi skulle åka till Lindvallen ändå. Mamma och Nalle hyrde långfärdsskidor och jag och brorsan åkte i slalombackarna.
Jag och brorsan lattjade i barnbacken och åkte störtlopp nerförs. Vi åkte breda blå backar.
Men vädret var riktigt dåligt och det piskade snö och is i ansiktet på oss. Det gjorde riktigt ont att vara ute. Som tusen nålar hårt ristade i ansiktet. Man såg ingenting för allt snö som kom från himlen. Allt var som i en dimma.
Så jag och brorsan åkte nerför några gånger men tillslut kunde man inte se mer än 10 meter framför sig så då blev det riktigt jobbigt att åka de röda backarna. Och de blå och gröna för den delen.
 
Det är så tråkigt med sådant väder. Men jag försökte ha roligt och det var ju verkligen en utmaning att åka i gröna backen när man inte såg något och åkte fort för att man inte fick stopp på skidorna. Iskockor över hela kroppen och isbitar som smälte och rann nerför ögonen på mig.
Backarna är egentligen bra där men i det där vädret gick det inte att åka så länge. Efter 4 timmars skidåkande gav vi upp och åkte hem istället och tröståt ost och kex.
Ont i hela kroppen, förutom i knät som jag brukar få ont i när jag åker skidor. Konstigt att just idag när vädret försvårade skidåkningen fick jag inte ont i knät. Men mörbultad och trött är jag nu. Borde snarka lite på kudden snart. Får se vad vi orkar göra imorgon.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0