Kusins 30-årskalas

Det blev sent den natten men vi gick upp hyffsat tidigt ändå för att göra oss iordning för 30-årskalaset. Jag och fästmannen packade bilen innan vi begav oss mot Mariehamn och festen. Det var soligt och fint idag och vi stannade till för att köpa blommor i kort i närbutiken.
Under kalaset sen träffade jag släkt som jag inte har sett sedan förra sommaren. Det bjöds på lunch, snacks och fika med tårta. Vi satt och chattrade och cachade up och hade det trevlig med halva släkten.
Min kusin fick som present en Savoy-vas från Alvar Aalto. En glasklar finsk designad vas, formgiven efter en av Finlands tusen sjöar. En populär design-ikon på Sveriges marknad. Perfekt till en halv-finsk, halv-svensk tjej.
Vill själv ha en. Vill ha.
 
Efter några timmar med släkt, springande barn och tårta var vi tvungna att ta bilen mot färjan och åka hem.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0