Växer som ogräs

Vet ni vad jag gjorde på min lediga röda torsdag (Kristi himmelsfärdsdagen) idag? Sovmorgon? Shoppa? Gå på spa?
 
Nej. Nej.
 
Jag fällde träd hos min fästmans mammas granne. Ja, det är långsökt det där. Men jag kapade träd hos min svärmors granne då, samt på hennes egna tomt. Och artontusen andra växter också. Och ett till träd på en annan grannes tomt.
 
Från en "skog"....
 
.. till ett kaos....
 
.. till en välskött tomt.
Tittar man noga på bilderna så ser man en stor skillnad. Vi höll på en hel dag med det här. Jobbigt, svettigt  och som värsta gympasset. Men nu är allt borta. Nerklippt, uppklippt och borta.
 
Innan skogshuggararbetspasset åt vi frukost hos Nalles mamma också. Det kändes som bästa hotellfrukosten med olika sorters bröd, färsk frukt, juice, kaffe, te, croissant, grönsaker med mera. Lyxen. Samt så åt vi middag ute tillsammans på kvällen sedan. En heldag med slit och jobb men med god mat och trevligt sällskap.
 
Men jag hoppas att jag inte behöver göra det där igen på väldigt länge. Helst inte på 10 år. Det räcker med min egen skogstomt jag kommer få om ca. 2 månader då jag flyttar till vår villa.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0