Gratisåkare

Idag efter jobbet, vid tunnelbanespärrarna, såg jag en man tränga sig igenom spärrarna, direkt efter en annan ovetande resenär. Precis innan min tur.
Jag tar fram mitt kort, närmar mig spärren och märker att mannens polare försöker tränga sig igenom spärren efter mig precis. Jag vänder mig om innan jag går in och stirrar argt på mannen bakom mig. Inte ett ord, bara tittar argt på honom. Don't you try snyltare.
 
Jag har f*n inte betalt flera hundra av min lilla lön för att någon idiot ska få åka gratis. Jag har redan gått på den tabben en gång att någon tränger sig bakom i spärrarna och åker gratis på mitt insläpp. Inte en gång till.
Jag gick igenom en annan spärr utan hans flåsande i nacken. Men tyvärr kom han igenom spärrarna via nästa resenär som inte brydde sig. Jag kan bli lite (väldigt) arg över sådana småsaker.
Ja ja, jag har i alla fall gjort det lilla jag kunde. För den dagen.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0