Halloween

Jo, jag var på Halloweenfest i lördags. Som typ alla andra också var. Vi skulle klä ut oss till något läskigt och jag hade egentligen bara ett alternativ att klä ut mig till... en häxa. Och inte vilken häxa som helst, utan Pomperilossan från 90-talet.

Jag letade igenom alla gamla gömmor och lådor och hittade maskeradtillbehör från när jag själv var liten och gick "godis-eller-bus". Kläderna hittade jag längst in i garderoben, knappt använda. Och sminket bestod mest av kajal och mascara. Jag tog vad jag hade hemma liksom.

 

Däremot kostade jag på mig en ny hårfärg och frisyr. Det kanske inte syns på bilderna men det är kolsvart med lila slingor i. Känner knappt igen mig själv.

Men festen var rolig, maten god och sällskapet var underhållande. Vi var hos några kompisar som bor i gamla Tyresö.


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0