Vinterstängt

Mini-semester börjar närma sig sitt slut. Vi sitter i bilen på väg hem nu efter en fika på Tönnebro. 

I fredags kom vi fram trötta och kalla runt 23-tiden, efter 3 timmars mörkerkörning. Elementen slogs på, stearinljusen tändes och jag tog på mig två tjocktröjor och satte mig under en filt. 

Igår krattade vi och gjorde fint på tomten. Jag och Nalle åkte till Bollnäs och storshoppade också. Sådär som vi brukar göra när vi är här uppe. Det är liksom halva grejen med att besöka Hälsingland. Jag hittade ett par skor, detaljer till en halloweenfest, lampor till nya villan, plastbackar, julsaker, små fårskinnsplädar och mat m.m. Himla skoj. Och bra att ha. Någon gång i alla fall. 

Idag har vi plockat undan sommarsaker och städat i stugan. Vi har förberett inför vintern, ställt undan utemöblerna och stängt av vatten och el. Nästa gång vi åker dit upp blir i vår. 

Så nu kan vi bara fokusera på vårt nya hus och njuta av ett stort hus, gigantisk tomt och alltid något att göra. Jag ser fram emot min första jul i huset. Appropå vintern. 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0