Födelsedagsfest

Jag hade ju en liten födelsedagsfest på lördagen efter min 27-årsdag, som blev jättelyckad, förutom att två vinglas gick sönder, varav en råkade jag slå sönder innan festen ens börjat. Men men.
 
Maten blev god. Vinet smakade gott. Tre olika sorters efterrätter, varav en hemmagjort tårta. Gästernas ungar var glada och sysselsatta med pappersplanvikning. Jag hade fullt upp hela tiden. Bästa vännen skjöt flaskkorken i taket. Fördrinken var söt. Det blixtrade som f*n under natten.
Men jag tror ändå att alla var glada, blev mätta och hade roligt på festen. Det verkade så i alla fall. Och är mina vänner glada är jag också glad.
 
Festen varade sent in på natten med vin, musik och snack om allt mellan himmel och gjord. Min bror sov över och dagen efter var jag seg, trött och smått bakis. Men det som inte dödar härdar.
 
Lite konstigt kändes det också med allt utrymme som fanns. Jag är van med en trång lägenhet där max 4 personer får plats utan att det känns jobbigt. Nu var vi runt 10 personer och barnen kunde springa fritt. Det fanns sittplatser så det räckte och blev över. Man kunde välja att antingen sitta vid matbordet eller vid soffhörnan OCH det fanns plats över till lek, mat eller ett extra bord ändå.
Så skönt med utrymme. Så skönt att vi har flyttat till större.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0