Experium

Idag har vi räknat ut att idag skulle det vara den kallaste dagen på hela veckan. Det var runt 21 minusgrader ute. Så vi var inte så peppade på att åka skidor idag. Istället tog vi oss en liten sovmorgon, en lång frukost och packade ner badkläderna i väskan istället för skidutrustningen. Så åkte vi till Lindvallens äventyrsbad och bastuland Experium.
 
Vi var där förra året för första gången och blev helt kära i poolerna, alla tio bastuarna, rutschkanorna och spaavdelningarna.
Det blev en varm och skön dag istället och vi badade i flera flera timmar.
6 timmar tror jag att det blev tillslut. Bubblande bad. Bollar. Strömmar. Sprutande vattenstrålar. Vågor. Hopp och lek. Skoj skoj.
 
När vi kom hem sedan var vi helt slut i kroppen. Orkade inte göra någonting. Och slocknade som ett litet barn på natten.

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Klart bästa bastu jag varit på//Nalle

2016-02-13 @ 22:39:42
Postat av: Anonym

Klart bästa bastu jag varit på//Nalle

2016-02-13 @ 22:39:45
Postat av: Louise

Jo, den är bra. Flera att välja på. Men jag föredrar att bada, åka rutschkana, lira boll och plaska i vattnet.

2016-02-15 @ 14:46:47
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0