Semester i fjällen

Yes, imorgon bär det av mot Sälen och de iskalla fjällen. Jag har längtat, men jag fruktar för det kalla vädret. Det är inte så roligt att åka skidor högt bland fjällen när det är 20-30 minusgrader och det piskar isbitar på ansiktet. Jag har vart med om det förut. Det gör ont.
Så jag hoppas att det blir mer runt 0-5 plusgrader istället. Och sol. Och klarblå himmel.
Men det ska bli kul att få åka bort igen. Det är ju så roligt med skidåkning. Helst ska det gå fort också. Fort men jävligt bra. Vilket inte brukar gå ihop. Antinger går det fort och okontrollerat, eller så går det jävligt bra och sakta som en snigel. Hur som helst. Imorgon åker vi till Sälen och blir borta en vecka. Jag, Nalle, min mamma och min bror.
 
Vi var där förra året också. Det är typ det enda fjället jag har åkt skidor på. Jag vet inga andra bra fjäll men jag vet att Sälen är ett jävligt bra ställe för skidåkning. Eller skoteråkning, eller hundspannsåkning, längskidåkning och säkert skriskoåkning för den delen. Det är även lämpligt för barnfamiljer eller afterski. Jag rekommenderar Sälen till alla.

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Fy fan vad jag kommer frysa!!!/Nalle

2016-01-10 @ 12:55:24
Postat av: Louise

Nejdå. Du kommer bli varm av all skidåkning. Klä dig lager på lager bara så blir det bra.

2016-01-18 @ 15:24:13
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0