Öppnar upp sommarstugan

Igår packade vi bilen full och begav oss till Hälsingland för att öppna upp sommarstugan inför sommaren. Då hade vi varken en båt eller tid att passa så allt flöt på jättebra. Till och med vår gps hjälpte oss med alternativa vägval då vi skulle ha kommit till en trafikolycksplats med stillastående trafik på E4:an, så att vi kunde ta en annan väg och åka förbi olyckan på motorvägen. Himla smidigt. 
Hur som haver. Jag och Nalle och hans mamma är uppe i sommarstugan nu. Vi har klippt gräset och monterat ett tvättställsskåp idag. Vi har även shoppat loss i Bollnäs butiker. Vi hittade gardinstänger till vårt nyrenoverade sovrum, ett dörrstopp till entrédörren, tofflor, krokar till förrådet, 4 positionsstolar till trädgården, smala bokstöd och lite nya pelargoner till tomten. Snacka om fynd alltså. Utomhusmöbler, dörrstopp och bokstöd har jag letat länge efter. Just de där speciella som passar till miljön och våra behov. De blir bra de. 
Nu på kvällen är jag helt slut i kroppen efter all gräsklippning. Det var högt, tjockt gräs och det småduggade hela tiden. Så det var tungt och jobbigt. Men nu är det klippt i alla fall och jag sitter ner och vilar en stund. Snart ropar sängen på mig. 

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Du är så duktig du. Bra klippt!

2016-06-14 @ 00:23:22
Postat av: Emelie

Å vad fint det är där. Ser jättemysigt ut.

2016-06-14 @ 12:04:41
URL: http://Emsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0