Rycker in imorgon

Idag har det vart sista dagen hemma innan inrycket till lumpen. Imorgon klockan 12 ska jag vara vid Livgardet. Jag är fruktansvärt nervös. Jag har knappt haft ro att äta idag. Ingen frukost blev det och middagen blev sen.

Idag har jag försökt att packa med allt som jag ska ha med i lumpen. Det står ingenstans att jag ska ha med mig något, men jag har lite insiderstips på saker som är bra att ha med sig. Annars så har jag städat och tvättat idag så att allt ser snyggt ut när jag lämnar huset imorgon. Nämde jag att jag var nervös också?

Hoppas bara att jag inte missar någon buss eller tåg imorgon. Jag vill ju inte komma försent första dagen heller. Men jag har aldrig vart i Kungsängen så det kan bli svårt. Men jag ska klara det. Det brukar gå bra. Peppar peppar ta i trä. Just ja, sa jag att jag är väldigt nervös också?

Jag har typ gått och darrat idag. Undrat hur allt kommer vara där borta imorgon. Jag har börjat tveka. Jag vill inte åka. Jag har ju gått och längtat efter det här i ett år snart och nu när det ska hända, då är jag livrädd och vill inte lämna Nalle. Undrar om man känner så här inför sitt eget bröllop också? Tvekar och ångrar sig de sista timmarna...? Jag vet inte. Men läskigt är det. OCH jag ska åka imorgon. Jag bara mesar mig.

Har badat för en liten stund sedan. Gjort mig ren och hel. Oljor och skrubb och salvor och borstning. Allt möjligt. Så nu är jag redo för lumpen. Jag hoppas det i alla fall. Alltid redo. Lite sömn skulle vara bra också.... Wish me luck.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0